fredag 25. desember 2009

Alarm! Er du respektløs på håret?

En mann som heter Birger Løkeng jobber som "hårstylist" hva enn det måtte være. Det fører til at han har meninger om hår. På side2.no kan han melde at "Jeg synes faktisk det er respektløst å ha håret i hestehale når man skal møte folk." Det er rett og slett frekt å drasse rundt på en hestehale. Det vitner nemlig om dødssynd nummer en: U-forfengelighet. Latskap. Ikke-hysteri. "Du ser ikke mange franske kvinner med en slapp hestehale. Det er litt det samme som å ikke pusse tennene om morgenen (her må jeg dessverre arrestere helten vår litt, for tannpuss handler aller mest om å forebygge hull, altså respekt for egen kropp), det handler om å vise respekt for andre mennesker. Vise at du har lagt ned litt arbeid før du går ut døra." Alle vet at når man sier "franske kvinner", så sier man også "prototypen for den perfekte kvinne" og det sier seg selv at når de dropper hestehalen,da følger vi andre medsøstre lydig etter. Før kunne man bare knote på mascaraen, slenge i seg litt cola og snuble ut døra med strikken i håret, og lettvint var det, men jeg er nok ikke den eneste som er ytterst takknemlig for at Løkeng her åpner opp våre øyne og får en slutt på disse slaskete hesehalene en gang for alle. Jeg har jo aldri vært i frankrike, så jeg vet ikke hvordan en perfekt kvinne ter seg. Heldigvis har vi hårstylister som kan fortelle oss sånt.

4 kommentarer:

Engeline sa...

Fantastisk. Den mannen høres trivelig ut.

Sunniva sa...

Jeg blir en smule fascinert jeg, for han må seriøst ha svært få problemer å forholde seg til i hverdagen.

fridtun sa...

Det finst mykje rart millom himmel og jord som me ikkje kann få skyn på. Stylistar, til dømes.

Plosiv sa...

Hehehe, well written!
Det er jammen godt han fikk åpnet øynene våre. Huff, for et liv vi har levd så langt, med våre respektløse hestehaler.:p