fredag 25. september 2009

Hva sa De?

En frøken: Unnskyld meg så meget, men selger De integritet her?

En kolonialbestyrer: Hva sa De, lille frøken?

En frøken: Integritet, har De det?

En kolonialbestyrer: Nei, dessverre, men hva skal nå De med det, om jeg tør spørre?

En frøken: Jeg har mistet den, eller noen tok den fra meg, tror jeg.

En kolonialbestyrer: Tror De?

En frøken: Ja, sist jeg så den, var i slutten av juni,mener jeg å huske.

En kolonialbestyrer: Søte Dem, forveksler De ikke integritet med noe annet som ligger mer naturlig for unge frøkner som Dem? Charme, for eksempel? Og det er det nok mye lettere for mig å å skaffe til rette for Dem, jeg har mange bøker om charme!

En frøken: Nei, jeg er temmelig sikker på at det var integritet.

En kolonialbestyrer: Men De er da en pike, hva skal De med sånt?

4 kommentarer:

Zeugma sa...

Hihi. Nydeleg dynamikk.

fridtun sa...

Og visuelt , ikkje minst! Ser det heile føre meg.
Sekvensen er både komisk og tragisk (i alle fall litt trist) på same tid. Er det ikkje det som kjenneteiknar dei beste litterære verka? ;)

Haldt fram som du stemner, frøken, De har menger av charme å ausa av!

Sunniva sa...

Tusen takk til dere begge! v(:

Silje sa...

Fantastisk post! :-D