lørdag 6. juni 2009

Kjære dere...





...som valgte å holde storbandkonsert og storfest omtrent rett utafor huset mitt fram til klokka fem i natt. Uten å sende nabovarsel. Tror du jeg hadde ørepropper liggende? Nei. Jeg forsov meg i dag. Jeg har ikke sovet godt. Jeg skal finne ut hvem dere er. Jeg skal holde dere våken ei hel natt.


I ei hel uke.


Jeg tar med meg disse.


Hun ene skal synge.
Han andre skal spille gitar.

Jeg skal synge.
Og spille trommer.
Ingen av oss kan å synge.
Eller spille gitar.
Eller spille trommer.

Vi snakkes.

2 kommentarer:

Engeline sa...

Jeg har to seøvopplevde, ektefølte forslag til hevnaksjoner:

Du kan enten spille abba på blokkfløyte i en time - eventuelt du kan bytte ut abba med FAIRYTAAALE eller tilsvarende. Jeg har ubrukte ørepropper du kan få, underveis.

alternativ to; jeg skjønner at disse menneskene også liker å være våken om natten, akkurat som meg. Da skal du vite hva det verste en kan gjøre mot nattefuger: skjær i tre, du vet med sånn elektrisk maskin, som lager sånn lyd som likner på negler mot tavlen - fra åtte til elleve på morgenen. Helst en lørdag. Si det slik, de vil sikkert ikke plages av høylytt musikk fra deg - ikke engang den musikken de truer med - hvis de i utgangspunktet skal feste. NEste morgen, derimot, kan det hende de er mindre i festhumør.

Engeline sa...

(Og jeg innser at det ble noen skrivefeil, som jeg ikke gidder å rette opp. Simone er ikke i godt humør.)