tirsdag 13. mai 2008



Kjære dere! Er det ikke flere som får en litt Anglagård-kjensle av dette bildet? Denne dama er finsk, og bilder av flere finner finner (haha) du på http://www.hel-looks.com/ hvor dette bildet er lånt fra. (The picture is from http://www.hel-looks.com/, thanks a lot.)

...og når vi først snakker om klær, og jeg er inspirert av Ellinor, la oss lage en topp fem-liste av de mest foraktelige klesplaggene vi vet.
min.
1.Ekle, brune, hudfarvede strømpebukser som rynker seg nederst ved leggen som gamle damer bruker.
2. Plissèskjørt som når deg til anklene
3. Allværsjakke, særlig kjærestepar med like allværsjakker.
4. Vans. Beklager, men jeg orker ikke de overprisede tøflene.
5. Ringenes-herre-klær.

7 kommentarer:

Silje sa...

1. Magetoppen
2. Platåskoen
3. Buksa som hadde så vide og lange bein at dei dekka platåskoen
4. Skjørtet du kunne hekte på denne buksa

La oss no ta eit lite minutt til å prise Tida for at andre halvdel av 90-talet kom til ein slutt.

Før vi med gru kjem på kva som fulgte:

5. Crocs

Anonym sa...

Hahaha! Du er jaggu morosam :D
Eg er so lite uppteken av klede og slikt at eg knapt veit um folk er påkledde eller ikkje. Men her kjem ein freistnad:

5. Alt som er hudfarga (dvs. sånn ljosrosa som hudfargestiften var på barneskulen). Det gjeld ikkje berre strømpebuksor, men jamvel hoppdressar, gensarar, fingervottar. Husj.
4. Alt som er for lite. Det ser vondt og dumt ut. Ting skal ikkje pressast inn éin stad for å tyta ut ein annan.
3. Skjelettdrakti åt Jahn Teigen.
2. Badetrusor for menn
1. PELS. Det er fælslegt. I 2008 er det ikkje eingong n-a-u-d-s-y-n-t.

Anonym sa...

Hahaha! Du er jaggu morosam :D
Eg er so lite uppteken av klede og slikt at eg knapt veit um folk er påkledde eller ikkje. Men her kjem ein freistnad:

5. Alt som er hudfarga (dvs. sånn ljosrosa som hudfargestiften var på barneskulen). Det gjeld ikkje berre strømpebuksor, men jamvel hoppdressar, gensarar, fingervottar. Husj.
4. Alt som er for lite. Det ser vondt og dumt ut. Ting skal ikkje pressast inn éin stad for å tyta ut ein annan.
3. Skjelettdrakti åt Jahn Teigen.
2. Badetrusor for menn
1. PELS. Det er fælslegt. I 2008 er det ikkje eingong n-a-u-d-s-y-n-t.

Anonym sa...

Haha! Nittitallet! åh, sug av nostalgi, faktisk - vår generasjon slo selv åttitallet! nittitallet hadde alt. Men jeg savner seggebuksene på listen, særlig med litt for liten stor genser over. For ikke å snakke om de små halstørklplaggene en brukte på hodet, husker dere dem?
Og hudfarga klær er grusomt.

Men dersom en slår sammen de to forrige tiår, finner en flere perler - i ikkeprioritert rekkefølge:

1. miss sixtybukser med lavt liv
2. stringtruser
3. Glitrende klesplagg med så mye glitter at det skaller av. Du glitrer.
4. som sagt, seggebukser
5. Alt i latex. Gjerne i knalfarger. Backstreet Boys, darlings.

Sunniva sa...

Ja, jeg er ganske enig med dere, særlig på dette med hudfarvede klær. Det er få som kler det. Ser for meg meg selv i en hudfarvet badedrakt....ÆSJ!

OG PELS...Jeg tror vi alle har samme oppfatning der...

Christine Tallulah sa...

jeg elsker lista di, selvom jeg eier 2 par vans selv.veldig gode å gå i og nesten gratis for meg. så da går det litt an. :)

Sunniva sa...

Takk! Ja, når man slipper å betale fem hundre kroner for det, så går det kanskje an. (: