torsdag 1. mai 2008

Gutter, menn og fristelse

Jeg føler denne trenger en relansering, nå som det går mot vår og mer lettkledde tider. En tekst om ansvar og ondskapsfulle kvinner.

Kjære gutter. Det er på tide at dere tar ansvar for deres handlinger. Jeg har via media, undersøkelser offentliggjort i media og via ymse uttalelser fra (mannlige, stort sett) politikere og advokater forstått at dere menn og gutter ikke kan styre deres lyster. Jeg har forstått at dere gruer dere til våren, for da vil alle jenter gå lettkledd, og vise solbrune legger, bare mager og svulmende bryster og røde lipglosslepper. Dere vil oppleve at noen jenter smiler til dere og spør om dere har fyr, eller ti kroner til bussen og at det senere viser seg at de ikke vil ligge med dere. Dere gruer dere fordi dere vet at dere ikke kan styre dere, at kvinnene og jentene ondskapsfullt leker med følelsene deres og gjør dere kåte og gale, for så å nekte dere adgang til det aller helligste. Dere er redde for at dere skal kaste dere over disse kvinnene og jentene, og ha sex uten deres samtykke, fordi dere ikke klarer annet. Og dere er redde for å bli offer for en ung kvinnes beregnende blikk som etterpå beskylder dere for voldtekt og andre lite pene ting.

Jeg har et råd til dere, en appell. Dere må ta ansvar for egen sikkerhet!

Om dere er en av de mange med lidelsen "jeg forstår ikke ordet nei, og kan ikke styre meg når jeg blir kåt", så anbefaler jeg dere å holde dere hjemme fra byen, eller unngå å flørte/ta i mot en kvinnes flørt. Jeg anbefaler dere å ta taxi hjem, og ikke gå på øde strekninger der dere kan møte en kvinne som kan friste dere mer enn hva tilrådelig er.

Vennligst ikke misforstå. Jeg klandrer dere ikke, det er ikke deres skyld når en kvinne forgriper seg på dere med flørtende blikk og korte skjørt uten å la dere slippe til. Jeg ber dere bare om å ta ansvar for egen sikkerhet. Vi må innse realitetene, i dagens sekulariserte (og seksualiserte) samfunn kan kvinner gå fritt og friste hvem de vil, uten å si b etter å ha sagt a, uten å bli dømt for det.

Ja, jeg vet det er sykt, men i dagens kvinnefrigjorte samfunn kan kvinner ha plastpeniser med vibratorer til egen nytelse, de kan velge og vrake i kåte menn og de kan si nei til sex med deg, og står uten ansvar når du bare ikke klarer å styre deg pga hennes kyniske spill. Selvfølgelig kan vi ikke la kvinner holde på slik, men for å unngå ubehageligheter for deg selv, har du, som mann eller gutt et ansvar for deg selv. Om alle gutter unngikk flørting og tok taxi hjem, ville ikke kvinners farlige og uhemmede seksuelle oppførsel vært et problem. Så, mine kjære gutter og menn jeg har et råd til dere: Ta ansvar, ta taxi!

2 kommentarer:

Silje sa...

Like god som sist eg las ho. :-)

Anonym sa...

Samd!