lørdag 25. juli 2009

Klær

Jeg må gang på gang vedgå min interesse for klær. Til glede for meg og for alle andre som er interessert, så har to trønderske jenter startet denne bloggen som heter Trønder-hunter. De ønsker å vise at trondheim er mer enn karsk og skinnvester. Jeg var innom nå nettopp og fant et bilde av min stilige jobbvenninne, Cathrine. Trivelig.

Og når det gjelder meg og min interesse for klær og sånt så tror jeg nok interessen for teater og film har mye av æren for akkurat det. Det handler i stor grad om det samme: å kle seg opp eller ut.

Mine største inspirasjonskilder tror jeg har vært:

Dirty Dancing. Jeg elsker kakibuksene, festkjolene og tøyskoene til Baby.

True Romance: Omslaget på denne filmen gjorde at jeg tenkte "Sånn må jeg gå". Jeg elsket de skikkelig styggfine, harry antrekkene til karakteren Alabama. De turkise wayfarer-solbrillene, den turkise bh'en og kuskjørtet med høyt liv spiller på en gi-faen-i-hva-folk-syns-mentalitet som jeg liker.

Moulin rouge: Jeg elsker gammeldags sexy undertøy. Korsetter, nettingstrømper, hofteholdere, strømpeholdere, ryshjetruser, tutu'er, tyll, fløyel, silke og sateng.

Jeg har faktisk ikke kjøpt meg ny kjole på to uker. Så vet dere det.

Ingen kommentarer: