mandag 7. januar 2008

Huskeliste til meg selv.

1. Slem, dum, teit blir ikke plutselig søt, snill, grei, uansett hvor mye du vil det.
2. Det fins ikke myke, rosa babyelefanter. Ikke med vinger heller.
3. Hvis all sunn fornuft sier deg at dette er en dårlig ide, så er det det. La være.
4. Hvis du sier at "nå blir det andre boller", og ønsker det, så er det kanskje på tide å starte med å lage skoleboller hvis du har laget kanelboller i en evighet, og det ikke fungerer.
5. Eventuelt dropper du boller.
6. Ikke alle synes spøkene dine er morsomme.
7. Det hjelper ikke å si "Nei, uff, det var stygt sagt..." når du baksnakker noen, for så å følge opp med "Men det er sant da..."
8. Kanskje fra en gutt betyr sannsynligvis "nei, aldri i verden."
9 Nei betyr fortsatt nei.
10. Du er usympatisk, du er norsk. Bli vant til det.
11. Jeg er vant til det.
12. Livet er ikke som på film.
13. Det er på tide å innse at skrekkfilmer ikke er noe for deg, når du drømmer at en mann prøver å skjære av deg puppene for å "se hva som er inni".
14. Skapet ditt er fullt.
15. Det heter faktisk smertestillende, og ikke "haupinmedisin".
16. Det blir ikke som du har tenkt, og det er ikke fordi verden er spesielt hard eller urettferdig mot deg, men fordi du har de mest utopiske vrangforestillinger om hva framtida vil bringe.
17. Du har sannsynligvis ikke kreft, og stiv nakke betyr ikke automatisk hjernehinnebetenelse.
18. Du går sannsynligvis ikke glipp av særlig mye om du holder deg hjemme fra byen ei helg.
19. Ikke les norsk legemiddelhåndbok, siden du kjenner deg igjen i alle symptomene.
20. Noen er bare ikke verdt bryet, husk det også.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Eg tykkjer du er morosam.
Punktum finale.

(so orsak dersom dette var eit dønn alvorlegt innlegg. Men det tvilar eg på..)

Silje sa...

10. Du er usympatisk, du er norsk. Bli vant til det.
11. Jeg er vant til det.

Dette er den beste selvinnsikten jeg har sett på eviglenge. :-D

Kjenner meg igjen, gitt.

Sunniva sa...

Haha, takk både til ho som tykkjer eg er morosam og til ho som tykkjer eg har god sjølvinnsikt (er dette eit nynorskord?.

Anonym sa...

Tja. Det kjem ikkje upp på ordbok-basen, men "innsikt" finst, so då er det vel greid skuring.

Anonym sa...

Ingen rosa myke babyelfanter? Ikke med vinger heller? :(

Sunniva sa...

nei...huff.