fredag 16. april 2010

Kjapp statusoppdatering.

Jeg har vært en laber blogger i det siste. Kanskje fordi jeg er lat? Se Sigruns artikkel om denne kronikken for mer info. Skulle gjerne skrevet under egen kategori som jeg ville kalle "gamle grinebitere" med Bleken, Nerdrum og flere grinete gamle menn som liker å klage på ungdommen nå i dag. Men jeg vet ikke om det er verdt energien. Grinebitere: Vet dere hva? Det er kjempeflott at dere stoppa 2vk (oi, stemmer, dere gjorde ikke det...det måtte resten av verden ta seg av gitt) har malt fine bilder og sånn, men hvis det er sant at ungdommen i dag er så fæl, lat og håpløs som mange skal ha det til, så hadde vi ikke hatt Ipods, facebook, blogger osv. Men, oi, stemmer det også, gamle grinebitere følger ikke med i tiden. Trist, men sant.

Eller så er det fordi jeg har jobbet med et stort prosjekt. Meg selv. Det tar mye tid og krefter å være gal. Og det er sannelig deilig å være litt mindre gal. Det er deilig å reagere på en ny måte på diverse problemer, og at problemene på mystisk vis skifter dimensjon. Eksempel:

Jeg oppdager at det er skittent og rotete hjemme.
Gammel reasjon: Åherregud, jeg burde vaske omgående! Men jeg har ikke tid. Jeg vil aldri få tid til å vaske. Det vil være inngrodd skittent her når jeg flytter og jeg blir nødt til å betale erstatning til huseier fordi det ikke blir rent nok. Og jeg klarer ikke å betale erstatningen og havner i fengsel. Fordi jeg er et dårlig menneske.

Ny reaksjon: Oi. Burde vaske snart. Har ikke tid nå. Tar det senere.

I tillegg har jeg begynt å trene, samt gå med bukser av og til. Det første er behagelig, det andre er behagelig så lenge jeg ikke tar den dongeribuksa som kanskje burde vært en størrelse større.

Jeg synes forresten mer synd på Island enn alle de sutrete norske familiene som tydeligvis har god nok råd til å reise til thailand midt på våren og nå må sitte og kjede seg på gardermoen på grunn av vulkanskyen. Så vet vi det.

Og, jeg reiser snart til Nordmøre.


Sånn ser det ut der av og til.

Storesøstera mi skal gifte seg snart.
Søstera mi har altså bestemt seg for å komme ut av synden og inn i ekteskapet. Som den kyske og skikkelige lillesøstera jeg er, er jeg stolt av hennes valg. Og hun ville at jeg skulle være forlover. Jeg måtte skrive under på en erklæring, om at de ikke er i slekt, gift fra før etc. Jeg var veldig ærlig, men er litt usikker på den slektsgreia. For i følge Torgeirs bestemor (?) er Silje og Torgeir i slekt likevel. Langt uti da. Men i slekt ja. Men sånn er det på bygda. Men hvis jeg skulle gifte meg med en slektning, så ville jeg også valgt Torgeir, bare så det er sagt.

Slektning og snart svoger:


Storesøstera mi er så fin at vi må ha et bilde av henne og.

Jeg ble visst med på det bildet. Fra tiden med SVART hår.

Det er jo to forlovere. Og siden Silje og Torgeir er glad i slekt, har de begge valgt en slektning som forlover. Meg og Jørn i festlig lag:

3 kommentarer:

Marianne sa...

Jeg liker den nye reaksjonen din på skitten leilighet ;p Og jeg vil gjerne joine en salat med deg søte! <3 Også må du kose deg i bryllup :D

Sunniva sa...

Jeg klikka nettopp på leiligheten i vaskeanfall da. Nå er det rent under komfyren til og med...haha.

fridtun sa...

Betre med vaskeanfall enn askeanfall, sa kjerringa, og svingde langkosten.