torsdag 25. februar 2010

Din nærmeste venn

Det er fort gjort å glemme at du ikke er perfekt, og at heller ikke vennene dine, Angelina Jolie, foreleseren din, kollegaene dine, kongen eller statsministeren er det. Det er fort gjort å glemme at du ikke trenger å være det heller. At de færreste er fine på håret hver dag, at de færreste bare spiser sunt og næringsrikt hver dag, at de færreste er ajour med pensum til envher tid, at de færreste får bare A og jeg kunne fortsette og fortsette. Og de aller, aller færreste klarer å kombinere disse punktene over hver dag.

Det er vanskelig å huske, når man står foran speilet, ligger i senga eller sitter på bussen og møter seg selv litt i døra at det holder å si "hei", i steden for "har du husket/har du gjort/ klarer du ikke/ er du ikke flink nok?".

Det kan av og til være vanskelig å være venner med seg selv, men det burde være mulig med tanke på at de fleste av oss kjenner en, ti eller hundre andre mennesker de klarer å bli venner med. Du er en av de få du skal leve med hele livet, da burde man kunne komme overens?



Blomst. 2005(?)

9 kommentarer:

Flinke Piker sa...

True, true. Liker det du skriver :-) Nattaklem!

Sunniva sa...

Tusen takk! Tok meg en tur innom bloggen deres, likte hva jeg så, kommer nok til å følge dere en stund. (:

fridtun sa...

No hev eg truleg fem i promille, eller i alle fall ein, eller tvo, men eg tenkte: Jøje, der trefte du jaggu blinken, unge dame.
Ven med seg sjølv, ja.
Haha.
Det mest vanskelege i heile verdi.
Og det viktugaste.

Blink, som sagt.

fridtun sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
walkofshame sa...

Alltid viktig å tenke på nakken ;D Du skriver veldig godt byt the way, liker det!

Sunniva sa...

Tusen takk Fridtun, promille eller ei! Sletta deN ene kommentaren din, siden du hadde posta to like på rad. :P

Walk of shame:
Tusen takk, det setter jeg veldig pris på å høre, det er ekstra artig å skrive da. (:

fridtun sa...

Takk for det! Ikkje veit eg korleis det gjekk til, eg SKREIV i alle fall ikkje same innlegget tvo gonger. Men ein dobbeltklikk er ikkje usannsynleg, og med det netet eg hev, kann alt henda.
Stao no pao!

walkofshame sa...

Utrolig godt poeng!! Typisk å komme på bra ting å si etterpå, men hadde vært greit å kunne slengt ut "Ey, stop acting like a girl and be a MAN. Fuck cuddling!" Ah, det hadde gjort seg!

Bente sa...

Godt skrevet:) helt enig, hadde jeg bare klart å etterleve det hver dag:) men kan jo prøve.