søndag 24. mai 2009

Nærbuitkkfrykt

Er jeg rar når jeg sier at jeg ikke liker å handle mat i den samme butikken hver dag? Dette handler verken om utvalg, eller om pris, men det faktum at de som jobber i nærbutikken kjenner meg igjen etter ei stund. Dette kunne vært koselig, om jeg ikke hadde vært full av vrangforestillinger. Jeg liker ikke tanken på at de skal tenke "Der kommer hun som planlegger så dårlig at hun må handle her hver søndag. Da kommer hun mellom ti og to og kjøper pålegg, egg, kaffe, juice, sjokomelk og dagbladet. Alltid det samme. Jævla skrulle." Jeg innser jo at dette er en smule irrasjonelt. Eller er det det? Jeg er sannelig ikke sikker. Jeg blir i alle fall veldig glad når de har vikar.

Jeg er sulten, men gruer meg til å gå på butikken. Riktignok har jeg både brød og kaviar, men jeg har ikke lyst på det! Æsj.

Hva er ditt forhold til nærbutikken?

3 kommentarer:

idun sa...

jeg har ingen sånne tanker om nærbutikken, egentlig. Posten,derimot. I og med at jeg handler ganske mye på nettet.

Silje Kristin sa...

Du kunne ikke bodd her da ;)

Jeg handler når jeg vil, men jeg skjemmes nok litt viss jeg er innom for 3-4 gang på en dag :D
Og vi handler alltid på søndager..

fridtun sa...

Eg tenkjer litt det same! Difor er det storgildt å bu her i monster-nærbutikk-sentrum, med fire nærbutikkar innan gangavstand. Men i grunnen er det ikkje so ille at det vert ei plage. Men kaviar er eit av yndlingspålegga!