tirsdag 29. juli 2008

Iduns festivalsjekker

Jeg fikk skuffende få forslag til andre sjekkere enn de jeg selv nevnte i posten om sjekking. Men da jeg leste idun sin, falt jeg nesten av stolen.

"Festivalsjekkeren - har ofte en taktikk lik brølesjekkerens, men opptrer sjelden utenfor campingen på musikkfestivaler. Kan dukke fram fra ingensteds, syngende på en best of 80s-låt gjør han en slags dans rundt sin utkårede, hvorpå han prøver å gni skrittet sitt mot den utkåredes bein. Finnes også i store forsamlinger med kassegitar, syngende på "få sjååå på fetta di, æ veit du har ei". Da er tilnærmingsmetoden ofte "dØH!! DØH!! JA DUJJA!!". Mange festivalsjekkere holder til i småbyer i Nord-Trøndelag utenom festivalsesongen."

5 kommentarer:

brigg sa...

Hvorfor må du disse vakre Nord-Trøndelag :)

Sunniva sa...

Fordi det bor så mye rart der.

Anonym sa...

"Æ-vil-klin"-sjekker'n.
Lik desperat-sjekker'n, bare med mer stil. En kjekk kar eller ei snerten jente som rett og slett går bort til deg og sprø "ska vi klin?". Funker faktisk som F som sjekkertriks. Prøvd på Øya, til stjerne i margen.

Ingrid sa...

å, jeg takler ikke de her. vi snakker ikke samme språk engang.alltid awkward å komme borti dem!

Engeline sa...

Jeg synes alltid det er morsomt, når det først skjer.

Hvor plasserer du dem som bestandig skal erte dialekten din, fordi det å gjøre narr av opprinnelsesplassen din er SÅ attraktivt?