onsdag 15. juni 2011

Flytte

Jeg flytter. Jeg vender noe ryggen. Det føles så godt. Å flytte uten å flykte. Det vet folk som har prøvd begge deler. Det er så deilig å flytte bare fordi jeg vil, fordi jeg er klar for noe nytt. Ikke for å få det bedre med meg selv, ikke fordi jeg ikke klarer å være alene. Nei, jeg flytter av praktiske og bedagelige grunner, til et sted der buss nummer ni til dragvoll går rett utenfor døra. Det det bor hyggelige mennesker og 3T ligger et steinkast unna. Jeg har allerede kastet, solgt og gitt bort masse. Tidsskriftsamlere står hulter til bulter. Jeg er 23 år, og gjør mange voksne ting, kjedelige ting - og viktige ting. Da er det betryggende at den fulleste tidsskriftholderen er merket med "tull og tøys".

1 kommentar:

signe sa...

flytterush er eit bra rush. det er fint å skape seg ein ny heim.