tirsdag 25. desember 2007

Jul!

God jul dere!

I år feiret jeg jul med mamma, og det er første gangen på mange, mange år. Og for aller første gang feiret jeg ikke med pappa, da han er er i Tyskland for å hente kjæresten sin. Ikke rekker jeg å møte dem heller, da de ikke kommer hjem før jeg drar. Så jeg må nok ta meg en tur på nyåret...vi får se. Den sykelige nysgjerrigheten min holder meg nok ikke fra det alt for lenge.

Julaften ble veldig bra, men jeg angrer på at jeg ikke drakk mer vin. Jeg fikk fine ting som sengetøy, duftlyst, kaffekopper, undertøy, bøker og annet fint og greit. Jeg fikk også et par pc-høytalere av noen, som lusket innom med en gave rett før jeg reiste, som hadde forstått at jeg aldri ville reise til en butikk hvor de selger sånt for å kjøpe det selv. Jeg liker ikke pc-butikken. Men jeg liker bra lyd. Noen hadde fått med seg det. Sånt varmer.

En annen ting jeg ble klar over denne jula, var takknemligheten over å kunne spise middag sammen med de jeg var glad i, med visshet om at de som manglet ved bordet, bare manglet midlertidig. Tankene mine går til dem som fortsatt har pakker under treet, som aldri vil bli åpnet, fordi den som skulle åpne dem ikke er her mer. Jeg håper jeg slipper å sitte igjen med sånne pakker under treet.

Nå ser jeg veldig fram til å komme til Trondheim igjen. (:

Ingen kommentarer: